
57: Kan man bli polis om man har dyslexi? – intervju med Pia Salming
I avsnitt 57 Alma och Fanny får en pratstund med Pia Salming som efter 33 år som hårfrisörska bestämde sig för att byta karriär och söka till Polishögskolan.
DyssePodden handlar om hur det är att ha dyslexi. Här delar vi med oss om våra erfarenheter, våra utmaningar och våra segrar. Följ med oss när vi pratar med andra som också har erfarenhet av dyslexi.
I avsnitt 57 Alma och Fanny får en pratstund med Pia Salming som efter 33 år som hårfrisörska bestämde sig för att byta karriär och söka till Polishögskolan.
I avsnitt 56 Alma och Fanny träffar Henrik Karlsson, grundare och VD, och Johanna Kristensson, logoped och skriv- och läsutvecklare, för Oribi.
I avsnitt 55 Alma och Fanny träffar lärare Tove Risberg som har blivit hyllad av mamman till en av sina tidigare elever.
I avsnitt 54 träffar vi Helena Borges och Carina Söe-Knudsen som är initiativtagare till ”Plugga med bilder”.
I avsnitt 53 Alma och Fanny träffade Sara Bruun i studion och pratade om hennes stora intresse för frågor som rör dyslexi.
I avsnitt 52 träffar vi Wilma Emanuelsson tech-entreprenör bakom ”iTrack Reading.”
I avsnitt 51 träffar vi 51: Träffa Ylva Schön rådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten.
I avsnitt 50 firar vi vår femto avsnitt med en exklusiv intervju med Lina Axelsson Kihlblom.
I avsnitt 49 Sanna Wolk berättar för Alma och Fanny om varför hon startade NU: och om sin drivkraft. Arbetet som NU: gör ger positiv samhällsnytta under en lång tid framöver och det ger ungdomarna ett sammanhang där de växer som individer.
I avsnitt 48 träffar vi Lennart Ewaldsson som är legitimerad psykolog sedan 1998 och specialist i neuropsykologi bland annat på Psykologforum i Uddevalla.
I avsnitt 47 bjuder Alma och Fanny sina mammor, Åsa och Kristin, till DyssePodden. Detta är ett fantastiskt avsnitt att lyssna på tillsammans med hela familjen.
I avsnitt 46 Tor och Adam berättar för Alma och Fanny om sina egna erfarenheter som dyslektiker och som förälder till ett barn med dyslexi.